Cvrkut brze slave

Britanska ITV televizija je 11.aprila 2009. krenula sa trećom sezonom popularne serije Britanija Ima Talente. Ova varijanta predstavljanja amatera u raznim veštinama (pesma, igra, gimnastika, itd) je delo tv producenta Simona Kovel, poznatog i po drugim tv projektima (Amerikan Idol) koji su rezultirali novoproizvedenim zvezdama, kao što je”opera” sastav Il Divo, koji je gostovao u Beogradu u martu ove godine. Najveći broj kandidata su autsajderi, koji tročlanom žiriju i publici najčešće posluže za podsmeh, ali povremeno se pojavi i pravi dragulj koji zablista autentičnim talentom. Tako je u prvoj sezoni, 2007, pobedio Pol Pots , prodavac mobilnih telefona, koji je svojim izvođenjem operskih arija nadmoćno odneo prvu nagradu, stekao svetsku popularnost, a ovih dana se očekuje izlazak njegovog drugog CD-a (prvi je prodat u 3,5 miliona primeraka).Ono po čemu će treća sezona Britanija Ima Talenate ući u istoriju televizije (ali još više i Interneta) je nastup Suzan Bojl, nezaposlene, 47-godišnje humanitarne radnice iz Blakburna, jednog od siromašnijih delova Škotske. Gđica Bojl je svojom pojavom predstavljala suštinsku antitezu onoga što se smatra obaveznim imidžom pop-zvezde, ili bilo kog izvođača popularne muzike. Kada je izjavila da joj je san da postane profesionalna pevačica kao npr. popularna Elaine Page (zvezda Britanskih mjuzikala) članovi žirija su se kiselo nasmešili, publika je kolutala očima i zlobno se kikotala, očekujući još jedan trapav nastup koji će biti ispraćen zvižducima. Nekoliko sekundi pošto je gđica Bojl počela da peva jednu od najpopularnijih pesama iz mjuzikla “Jadnici“ (I Dreamed a Dream) dolazi do transformacije – članovi žirija zabezeknuto gledaju i ne veruju svojim ušima, dok publika ustaje i frenetičnim pljeskom prati celo izvođenje. Na kraju i članovi žirija (neki sa suzama u očima) ustaju, plješću i daju najbolje ocene novoj muzičkoj heroini. Sledećeg dana Sandej Mail piše o skromnom poreklu najnovijeg muzičkog otkrovenja popularne tv emisije, koju je posmatralo oko 11 miliona gledalaca.. Iako je to ogroman broj, ipak se radi o nacionalnoj tv mreži i publici u samo jednoj zemlji. Za globalni uspeh je neophodan globalno dostupan medij, a to nije CNN (probajte da zamolite Lary Kinga da vas tek tako pozove u svoju emisiju) već JuTube – veb sajt na kome registrovani korisnici mogu da postavljaju svoje video materijale – mahom su to individualni korisnici, ali isto tako i renomirane medijske kompanije kao što su BBC i CNN. Video klip sa nastupom Suzan Bojl je već posle nekoliko dana zabeležio 11 miliona pregleda, a taj broj se nedelju dana kasnije utrostručio. Šta je doprinelo takvom rastu popularnosti? Nesumnjivo je Suzan Bojl talentovana i njene glasovne mogućnosti su takve da ostavljaju izuzetan utisak na slušaoce – većina on-line komentara navodi višestruko gledanje video-klipa, uz vrlo česte suze, naročito kod ženske populacije. Svega devet dana po nastupu ovaj video-klip je već najviše gledan, najviše diskutovan, sa najvišim ocenama i najviše komentara ikada na JuTube. Možda je reč ”ikada” prejaka za JuTube veb sajt, koji je osnovan 2005 godine (a osnovala su ga tri bivša službenika PayPal-a), ali svi moramo da se naviknemo da vreme na vebu teče mnogo brže nego u našim realnim (već preko svake mere) ubrzanim životima. Bilo bi zahvalno napraviti posebnu psiho-socijalnu analizu fenomena Suzan Bojl.

You may also like...

Vaš komentar

%d bloggers like this: