Цвркут брзе славе

У коликој мери се ту ради о неспорном гласовном квалитету, а у којој мери је то израз чежње милиона људи, уплашених за сопствену економску сигурност, да истински квалитет може да донесе стварну промену у њиховим животима и да није све тако црно и безнадежно како нам изгледа у свакодневном суочавању са депресивним економским прогнозама. Да ли се ради о ескапистичком одговору на кризу која погађа нас и наше најближе? Да ли је изложеност просечног конзумента бескрајном понављању површних, испразних, затупљујућих и заглупљујућих маркетиншких порука дошла до тачке отворене и истовремене масовне побуне? Да ли је ово порука господарима масовних медија да њихова слика пожељне стварности, која нам је натурана деценијама, ипак не вреди толиког труда, јер људско срце ће се много лакше покренути на брже откуцаје неисквареном, аутентичном поруком дара који нам долази од више силе? Теолошке расправе на Интернету су већ у току, а неки свештеници-блогери, као што је Џејмс Мартин , у појави Сузан Бојл виде јасну Божију поруку”Свако је Неко”.

За сада се ипак нећемо детаљније бавити овом интригантном темом (што не значи да о њој не можемо и даље да размишљамо), већ ћемо се сконцентрисати на неке аспекте технологије и методологије освајања наклоности Нетизенске популације.

Social-Media-Marketing-Puzzle

Међу многима који су посматрали YоуТубе снимак те суботе увече био је и познати холивудски пар Деми Мур и Ештон Кучер. Кучер је послао кратку поруку преко Твитер социјалне мреже са линком на видео снимак наступа Сузан Бојл и коментаром “Ово ми је улепшало вече”, на шта је његова супруга Деми Мур одговорила кратком Твитт поруком “Видео си да сам засузила”. Ништа неуобичајено, осим што конверзацију славног пара прати око 1,4 милиона људи који су такође пријављени на Твитер и од којих су хиљаде одмах отишле да погледају видео који се толико свидео њиховим љубимцима. Сада смо дошли до једног од кључних технолошких покретача инфо-олује у чијем је центру скромна Сузан Бојл, а то је Твитер.
Твитер је веб сајт који спада у групу социјалних мрежа, а издваја га изразито једноставна функционалност – регистровани чланови могу да шаљу кратке поруке које примају сви они који су заинтересовани да чују шта имате да им кажете. Дужина порука је намерно ограничена на 140 знакова, тачно онолико колико вам допушта оператор мобилне телефоније у стандардним СМС порукама. Твитер се у ствари највише и користи са мобилних уређаја. Идеја аутора је била да пронађу још једноставнији начин за комуникаију од слања емаил и СМС порука. Само име је настало управо због овог ограничења – твит је кратак птичији цвркут. Твитер омогућава да се кратке поруке шаљу директно на веб сајт са кога их могу преузети заинтересовани, било са радних станица и нотебоок-ова, било директно са мобилних уређаја. Оно што је најзанимљивије у овом подухвату, који је почео пре три године, је да још увек ни сами власници (Еван Вилијамс и Биз Стоне) немају јасан начин како да овај сервис учине комерцијлано исплативим, за сада је Твитер потпуно бесплатан сервис. Један од оснивача, Еван Вилијамс је оснивач Блоггер сервиса за писање блог-ова (који је 2003 купио Гугл), а он је и аутор самог израза “блог”. Пошто је остварио сан већине власника малих фирми (да се појави џин који ће га откупити), г. Вилијамс је могао да се окрене следећем изазову.
Твитер је сервис који има највећи пораст броја корисника у групи социјалних мрежа. У периоду Фебруар 2008 – Фебруар 2009 број корисника је порастао за невероватних 1382%, од 475 хиљада корисника на преко 7 милиона !!! Поређења ради, у истом периоду је Фејсбук порастао за “свега” 240%, са 20 милиона на преко 65 милиона корисника. Укупан пораст броја корисника социјалних мрежа од 2006 је 93%, а оно што је још значајније је да се време које проводе у онлине комуникацији повећало са 18% на 32%. Ово су подаци за америчко тржиште корисника широкопојасног Интернета, али трендови су свакако репрезентативни и за све остале кориснике широкопојасног (броадбанд) Интернета у свету.

You may also like...