Цвркут брзе славе

Ако власници Твитер-а још нису начисто на који начин ће финансијски да искористе свој пројекат (продаја целе фирме неком од џинова као шти су Миkрософт или Гuгле, покретање плаћених сервиса, маркетиншко коришћење огромног броја корисничких профила …) корисници већ сами успешно користе нови канал комуникације у сопствене пословне сврхе. Рој Чои вози свој камионет са корејанским специјалитетима по улицама Лос Анђелеса. Тачну локацију јавља преко Твитер-а заинтересованим муштеријама, а има их око 14 хиљада који прате кретање свог “ручка”. Уместо да г.Чои стоји са својим киоском на једном месту и чека да ли ће се и када појавити муштерије, ситуација се потпуно преокренула тако да сада њега чекају муштерије које знају тачно када ће се он појавити на њиховом ћошку. Ма колико да је овај пример успешне пословне примене Твитер-а добар показатељ могућности коришћења новог канала комуникације, поставља се питање његове релевантности за окружење финансијских услуга. Шта је то што је употребљиво за банке и осигуравајуће куће, а да може да стане у 140 знакова? Пре свега то је још један начин да будете у квалитетном контакту са вашим клијентима. То је на мало тежи начин крајем марта 2009. научила аустралијска Комонвелт банка. Један од клијената је предуго чекао на одобрење кредита за куповину некретнине, због чега је дошао у опасност да изгуби жељену кућу, а када му је банка поново затражила податке које је већ имала на поднетим формуларима, чаша се препунила и он је послао љутиту поруку преко свог Твитер налога. Банка је брзо реаговала (што значи и да је неко у банци био задужен да прати дешавања на социјалним мрежама) а клијент је неколико сати касније био још једна задовољна муштерија. Постоји више сервиса који су намењени слању новчаних упутница преко Твитер сервиса (за шта код нас још увек постоји неколико системских препрека, али захваљујући усвајању нових прописа све их је мање), неки су посвећени праћењу трошкова (нарочито запослених који су већи део времена на терену), а има и оних који служе за ажурно праћење најновијих трендова на тржишту валута.
Наравно, за оне којима је битно праћење ажурних података са берзе ту је и Стоктвист. Велс Фарго је крајем марта 2009 покренуо Твитер сервис за своје клијенте, са основним циљем да клијентима пружи додатне информације и подршку (уз јасно упозорење да не шаљу своје поверљиве информације преко Твитер-а). Занимљиво је да је Велс Фарго покренуо Твитер сервис још пре две године, али је у том периоду послао само четири поруке (четири цвркута). Када је Велс Фарго купио Вацховија банку (која је у августу 2008. почела да користи Твитер и кроз тај канал добила 2400 корисника), позитивно искуство је пренето новом власнику који је зато решио да покрене нови Твитер канал за своје кориснике који су активни у Твитер окружењу.
uspehОчигледна је намера многих финансијских институција да не чекају да клијенти дођу њима на начин како су то до сада морали да раде, већ да им изађу у сусрет ма где се они налазили, па макар то било и у “хаику” медију ограниченом на 140 карактера стандардне СМС поруке. Ако вам сви ови сервиси изгледају као слабо примењљиви у нашим условима не заборавите да су се сви светски Интернет трендови незаустављиво преносили и код нас. Од вас зависи да ли ћете бити они који “успешно” примењују оно што је ваша конкуренција већ урадила, или ћете бити лидери који постављају нове стандарде које други “успешно” прате. Ако за сада и занемаримо напредније финансијске сервисе, Твитер је свакако још један начин да пажљиво ослушкујете шта заиста желе ваши клијенти. А понекад је и један глас од пресудног значаја. То је практично показао већ поменути Ештон Кучер који је 14.априла јавно изазвао ЦНН “Ко ће пре да скупи милион заинтересованих корисника Твитер сервиса”. Појединац, ма колико познат глумац, је ипак био само појединац против највеће медијске куће на свету. У почетку је изгледало да је то неравноправна битка, међутим сва снага социјалне мреже се показала 17.априла у раним јутарњим сатима када је Кучер ипак први скупио милион контаката на Твитер сервису и као победник поклонио сто хиљада долара у добротворне сврхе за куповину мрежа против комараца у оквиру програма за борбу против маларије. ЦНН је признао “пораз” и одмах уприличио интервју за Ештона Кучера код чувеног Ларија Кинга. Можемо сматрати да је ово само била “показна вежба” из области социјалног умрежавања, али њене поуке за пословно окружење су далекосежне. Не тако далеког дана ће ваш успех у послу у великој мери зависити од начина на који комуницирате преко Интернет сервиса са вашим клијентима. За успешан наступ у цyбер свету је неопходно да пажљиво размотрите шта је прави смисао ваших пословних активности за ваше клијенте – шта је то што ваши клијенти стварно очекују од вас? Успешан одговор на ово питање, које морате стално изнова себи да постављате, је путоказ ка дугорочном пословном успеху.

photo: YoelBenAvraham, AloshBennett

 

You may also like...