Цвркут брзе славе

Британска ИТВ телевизија је 11.априла 2009. кренула са трећом сезоном популарне серије Британија Има Таленте. Ова варијанта представљања аматера у разним вештинама (песма, игра, гимнастика, итд) је дело тв продуцента Симона Koвел, познатог и по другим тв пројектима (Американ Идол) који су резултирали новопроизведеним звездама, као што је”опера” састав Ил Диво, који је гостовао у Београду у марту ове године. Највећи број кандидата су аутсајдери, који трочланом жирију и публици најчешће послуже за подсмех, али повремено се појави и прави драгуљ који заблиста аутентичним талентом. Тако је у првој сезони, 2007, победио Пол Потс , продавац мобилних телефона, који је својим извођењем оперских арија надмоћно однео прву награду, стекао светску популарност, а ових дана се очекује излазак његовог другог ЦД-а (први је продат у 3,5 милиона примерака).Оно по чему ће трећа сезона Британија Има Таленате ући у историју телевизије (али још више и Интернета) је наступ Сузан Бојл,

незапослене, 47-годишње хуманитарне раднице из Блакбурна, једног од сиромашнијих делова Шкотске. Гђица Бојл је својом појавом представљала суштинску антитезу онога што се сматра обавезним имиџом поп-звезде, или било ког извођача популарне музике. Када је изјавила да јој је сан да постане професионална певачица као нпр. популарна Елаине Паге (звезда Британских мјузикала) чланови жирија су се кисело насмешили, публика је колутала очима и злобно се кикотала, очекујући још један трапав наступ који ће бити испраћен звиждуцима. Неколико секунди пошто је гђица Бојл почела да пева једну од најпопуларнијих песама из мјузикла “Јадници“ (И Дреамед а Дреам) долази до трансформације – чланови жирија забезекнуто гледају и не верују својим ушима, док публика устаје и френетичним пљеском прати цело извођење. На крају и чланови жирија (неки са сузама у очима) устају, пљешћу и дају најбоље оцене новој музичкој хероини. Следећег дана Сандеј Маил пише о скромном пореклу најновијег музичког откровења популарне тв емисије, коју је посматрало око 11 милиона гледалаца.. Иако је то огроман број, ипак се ради о националној тв мрежи и публици у само једној земљи. За глобални успех је неопходан глобално доступан медиј, а то није ЦНН (пробајте да замолите Ларy Кинга да вас тек тако позове у своју емисију) већ ЈуТубе – веб сајт на коме регистровани корисници могу да постављају своје видео материјале – махом су то индивидуални корисници, али исто тако и реномиране медијске компаније као што су ББЦ и ЦНН. Видео клип са наступом Сузан Бојл је већ после неколико дана забележио 11 милиона прегледа, а тај број се недељу дана касније утростручио. Шта је допринело таквом расту популарности? Несумњиво је Сузан Бојл талентована и њене гласовне могућности су такве да остављају изузетан утисак на слушаоце – већина он-лине коментара наводи вишеструко гледање видео-клипа, уз врло честе сузе, нарочито код женске популације. Свега девет дана по наступу овај видео-клип је већ највише гледан, највише дискутован, са највишим оценама и највише коментара икада на ЈуТубе. Можда је реч ”икада” прејака за ЈуТубе веб сајт, који је основан 2005 године (а основала су га три бивша службеника ПаyПал-а), али сви морамо да се навикнемо да време на вебу тече много брже него у нашим реалним (већ преко сваке мере) убрзаним животима. Било би захвално направити посебну психо-социјалну анализу феномена Сузан Бојл.

You may also like...