е-дукација клијената

Како се у причу о едукацији корисника уклапа Интернет? Постоји неколико разлога због којих је Интернет као медиј врло погодан за едукативне активности. Оно што је најуочљивије је ниска цена дистрибуције образовног материјала – било какво поређење са трошковима штампаних медија је у великој мери на страни електронских публикација. Други важан разлог је што је све више људи на Интернету – једноставно морате да будете тамо где су ваши потенцијални клијенти. Према подацима републичког Завода за статистику у Србији сада има преко 1,5 милиона корисника Интернета у 33,2% домаћинстава. За свакога ко жели да пружи виши ниво услуга на Интернету охрабрујуће делује чињеница да опада учешће оних који се на Интернет повезују спорим модемским везама (сада испод 51,1%) док расте број корисника са широкопојасним Интернет приступом, а што је неопходан услов за коришћење модерних Интернет сервиса, посебно социјалних мрежа.
Народна банка Србије, која према одредбама Закона о осигурању врши надзор над обављањем делатности осигурања, на свом веб сајту доноси детаљне информације о свим аспектима тржишта осигурања у Србији. Едукација се у стратешком плану развоја за период 2006-2009. помиње једино у контексту стручне обуке професионалаца у области осигурања. Корисне информације за најширу публику могу да се нађу на страни са Најчешће постављаним питањима. Ово не можемо превише замерити НБС, зато што је за потребе едукације о финансијским услугама направила посебан веб сајт ТВОЈ НОВАЦ у коме се могу наћи и основне информације о разним врстама осигурања. Оно што препоручујемо је да се упознате са препорукама ОЕЦД-а у вези са стандардима добре праксе пословања осигуравајућих друштава у циљу подизања нивоа свести о ризицима и у вези с образовањем у области осигурања из 2008 год.
Наводимо неке од разлога због којих је ОЕЦД издао ове препоруке, а које можемо сматрати сасвим применљивим и на наше окружење:
4. да су домаћинства, као последица како веће изложености бројним традиционалним тако и новим ризицима појединачне и колективне природе и смањењу државног, корпоративног и солидарног финансирања за друштвене и привредне ризике – било да су у вези са здрављем, приходима или старењем – непосредно одговорна за одлуке о нивоу заштите који желе да имају, као и за избор и управљање одговарајућим производима осигурања, да би се заштитила од све озбиљнијих ризика,
5. да је осигурање веома важан извор заштите за домаћинства и да се тиме такође повећава његов утицај на финансијска тржишта у целом свету,
6. да је осигурање, нарочито када је реч о производима и онима које те производе на тржишту нуде, једно од најсложенијих, најсофистициранијих и најразноликијих поља у финансијском сектору,
7. да не само да домаћинства стално показују ниске нивое финансијске писмености уопште, већ и да им често недостаје довољно свести о ризицима којима су изложени, способности да правилно процене своју изложеност ризику, као и писменост, знање и вештине у вези с производима и питањима из области осигурања,

На основу свих наведених разлога донети су стандарди добре праксе за подизање нивоа свести о ризицима и за образовање у области осигурања.
У овом контексту, образовање из области осигурања треба да помогне унапређењу два главна циља:

  • да се повећају свест и одговорност у вези с потенцијалним ризицима којима су појединци изложени и средствима помоћу којих осигурање може најбоље да покрије те ризике;

  • да се омогући грађанима да стичу знање и развијају способности за разумевање и поверење који су неопходни да би се на одговарајући начин процениле и разумеле полисе осигурања које купују, да знају где да потраже додатне информације, објективне савете или помоћ ако су им потребни, да доносе одлуке на бази информација које су добили о тим производима, о томе како да заштите себе и чланове своје породице и да усвоје проактивно и одговорно понашање у вези са изложеношћу ризику и покривеношћу осигурањем.

You may also like...