Друштвене мреже на Интернету

Сваки ”губитак” времена због коришћења друштвених мрежа на Интернету у радно време је постојао и раније, само није детектован, а то је одговорност менаџера који би требало да управљају пословним процесом. Забраном приступа друштвеним мрежама на Интернету ћемо спречити да нерад у радно време буде испуњен ”дружењем у виртуелном свету”, али да ли то значи да ће самим тим одговарајуће време бити испуњено продуктивним радом? Да ли сте сигурни да потпуно тачно мерите продуктивност ваших запослених? Посао у вашој организацији није само онај лакше мерљиви ”посао” који неки запослени обавља, већ и читав низ поступака и односа према клијенту, који заокружују комплетан утисак о вашој организацији. Сваки ваш запослени који долази у било какав контакт са клијентима је представник за јавност ваше организације. Не заборавите да ваши запослени могу да користе друштвене мреже и ван радног времена, а потенцијални сигурносни, тржишни (могућа штета за ваш бренд) и правни проблеми могу да вам нашкоде много више него што ће вам допринети ”добитак” продуктивног радног времена забраном коришћења у радно време. Активан однос према коришћењу друштвених мрежа у пословне сврхе је неминовност. Ако сматрате да је за сада забрана коришћења друштвених мрежа на Интернету у оквиру ваше организације мање зло, нисте усамљени, али за добро ваше организације је неопходно да квалификовано пређете у неку од следећих фаза коришћења овог феномена. Имајте на уму да се оваквим забраном дугорочно не штитите, него у ствари самоизолујете од растућег тржишта.

Стратегија наступа

Најчешће питање које себи постављају менаџери којима је запао незахвални задатак да пободу заставу своје организације у виртуелно тло неке од друштвених мрежа на Интернету је – коју друштвену мрежу одабрати? drustvene mreze3Ако је ваша стратегија наступа на друштвеним мрежама на Интернету јасно дефинисана, можете одмах да искористите нeјмчек веб сајт који ће ваше жељено корисничко име или назив веб странице да провери на 130 различитих друштвених мрежа и у року од неколико секунди вам одговори на којим мрежама је одабрана реч слободна за употребу, а где је већ заузета. Али, ако немате потпуно разрађену стратегију наступа (што је данас још увек најчешћи случај) онда немојте трошити снагу и време на одабир друштвене мреже – јер коју год да одаберете на тај начин – скоро сигурно ћете погрешити. Формулисање стратегије наступа на друштвеним мрежама на Интернету произилази из циљева које желите да остварите, а у контексту активности којима се бавите. Можда за почетак желите само да ослушкујете шта ваши клијенти међу собом говоре о вашим услугама. Али, када то и чујете, сигурно ћете често пожелети да реагујете и да се укључите у он-лине конверзацију (нарочито ако се не ради само о хвалоспевима). И у том случају заборавите одмах на давање налога вашој служби за односе са јавношћу да пошаље ”саопштење” на Фејсбук. Друштвене мреже на Интернету се користе за разговор, комуникацију између чланова мреже, а не за слање саопштења. Формулисање стратегије за пословно коришћење друштвених мрежа не може да се базира на постојећим правилима о коришћењу информатичко-комуникационих ресурса компаније, разлике су сувише велике, иако је технолошка подлога иста. Културни модел ваше организације је полазна тачка из које се изводи ваша стратегија.

You may also like...