Друштвене мреже на Интернету

Форестер рисрч је развио једноставну методологију коју су назвали ПОСТ: П – људи

идентификујте људе којима се обраћате (студенти, пословни људи,….) О – циљиви

дефинишите циљ који желите да остварите – само слушате шта ваши клијенти мисле о вама у међусобној комуникацији, активно се укључујете у комуникацију са вашим клијентима (садашњим, али и потенцијалним), пружате подршку, едукујете едукаторе међу вашим клијентима С – стратегија

шта ће се променити када завршите пројекат? Желите ли посебан двосмерни однос са најбољим клијентима? Желите ли да оформите групу која ће тестирати нове производе, или да подстакнете људе да разговарају о вашим производима? Т – технологија

Тек када сте дефинисали ПОС одлучујете коју технологију ћете користити (блог(ови), страница на Фејсбуку, видео записи на ЈуТубе,….)

Ако још увек оклевате да ли да се упустите у нову пословну авантуру, имајте на уму да су ваши запослени већ присутни на друштвеним мрежама на Интернету.4646164016_a1904ecec0_o

АдриаТалк је још у марту 2009., у изузетно занимљивом (и оригиналном) истраживању под називом “Банкари на Фејсбуку” анализирао колико банкарских службеника из Србије има налог на Фејсбук-у. Подаци су наравно базирани на томе шта су власници Фејсбук профила сами о себи и свом професионалном ангажману попунили у рубрици запослење. Вероватно је број банкарских службеника из Србије са профилима на Фејсбук-у и много већи. На Фејсбуку већ постоји и група “Најлепши и најзгоднији банкари Србије”, описаних као “Група најлепших, најзгоднијих и најмоћнијих банкара и њихових лепотица :)”, која крајем августа 2009 броји 669 чланова. Да ли вас је овај податак довољно заинтересовао, да отворите свој профил на Фејсбуку и коначно погледате како комуницирају ваши запослени (и запослени код ваше конкуренције). Све што је написано у овом тексту не може да замени искуство личног учешћа у друштвеној мрежи на Интернету. Када стекнете лично искуство, прочитајте поново овај текст.

photo: YoelBenAvraham, mkhmarketing, geralt, SeeMacEntee

You may also like...