Како продавати осигурање Y-генерацији?

Y генерација се значајно издваја по степену образовања – то је најобразованија генерација у историји човечанства. Иако их карактерише изразита индивидуалност, они нису саможиви. Напротив, веома велику пажњу посвећују јавном интересу и спремни су да учествују у пројектима од друштвеног значаја. Али, исто то очекују и од оних који би желели да буду њихови пословни партнери. За њих компанијска друштвена одговорност није само помодна декларација на веб сајту и у штампаној брошури. Ако је ваша компанија објавила своју политику социјалне одговорности морате да будете спремни да ваш друштвени ангажман стално потврђујете заиста релевантним активностима. Y генерација је скептична (мада не и претерано цинична), и зато ће свака ваша активност стално бити подвргавана проверама. Y генерација ће на вашу тврдњу “Имамо најбољу понуду на тржишту!” спремно одговорити серијом питања “Зашто је баш ваша понуда најбоља на тржишту, по чему је тачно најбоља, да ли је најбоља баш за мене?”

Ако не желите да при првом контакту заувек изгубите потенцијалног клијента, морате да имате спремне одговоре на сва питања која вам могу бити постављена. Ваша искреност у тржишном наступу је много важнија од било каквог рекламног слогана који може да смисли ваш адвертајзинг тим или агенција коју ангажујете за тржишни промоцију. Y генерација ће вас натерати да схватите суштинску разлику између Односа са јавношћу и маркетинга. Односи са јавношћу представљају сталну активност у којој учествују баш сви ваши запослени који на било који, директан или индиректан, начин ступају у релацију са вашим клијентима. ПР активности су перманентне и суштински произилазе из културног модела ваше организације. Ако су успешне оне су основа за дуготрајан однос са клијентима. Али, морате да имате на уму да Y генерацију не карактерише верност – компанији, бренду, производу или услузи. Свака трансакција је прилика за нову проверу ваше тржишне позиције. Ако сте у прошлости (прошлост = јуче) пружали квалитетну услгу свом клијенту, то вам неће дати ни делић предности над конкуренцијом данас (данас = овог тренутка) или у будућности (будућност = данас касније у току дана, далека будућност = сутра).
Квалитет није довољан – брзина је веома важна! За Y генерацију често кажу и да је медијска генерација. Никада ни једна генерација раније није била изложена толиком броју рекламних порука преко свих расположивих медија.
А и када урадите све на вашем веб сајту на најбољи могући начин, поштујући сва правила пословања у виртуелном свету – не заборавите на друштвени аспект Интернет технологије. Иако је управо технологија омогућила да за кратко време (кратко = тренутно) огроман број људи ступа у међусобну комуникацију, нагласак је на друштвеном ефекту те комуникације, а не на алатима за комуникацију (ни на софтверу ни на хардверу). Модерна комуникациона технологија је само платформа која омогућава да се некадашњи пренос информација од-уста-до-уста сада претвори у од-клика-до-клика са неупоредиво већим бројем људи који ће заједнички донети пресуду о вашој тржишној позицији, пре него што и постанете свесни да сте уопште били предмет такве тржишне “анализе”. Зато је ваш веб сајт само једна упоришна тачка вашег присуства у виртуелном свету, али за успешну интеракцију са клијентима је неопходно да се укључите и у све остале начине комуникације у виртуелном свету – а то су данас пре свега друштвене мреже на Интернету.Једна од последица је већ поменута скептичност према свему што сте спремни да обећате, али исто тако подела пажње на велики број паралелних извора информација (тв, мобилни телефон, Интернет – фејсбук/емаил/Скајп) које припадници ове генерације конзумирају много успешније него било ко од њихових претходника. Припадник америчке Y генерације у 24 сата има укупно 44 сата разних медијских активности, које наравно обавља паралелно. Ваша конкуренција нису само понуђачи истих услуга које и ви нудите (вама добро позната конкуренција), већ и сви остали извори информација које клијент мора или жели да конзумира у времену које му је на располагању. Будите свесни да пре свега морате да уопште будете запажени, да би сте били у прилици да пренесете вашу поруку, на начин који ће заинтересовати некога ко има на располагању само неколико секунди да вас запази, пре него што оде са ваше веб странице која се није отворила довољно брзо или није понудила кључну информацију на први поглед.

You may also like...