Како продавати осигурање Y-генерацији?

Стара пословица да “Добар глас путује далеко, а лош још даље” важи и на Интернету, с тим што можемо да додамо да је поред даљине битан елемент и брзина. Оцена о квалитету ваше услуге ће доћи до огромног броја потенцијалних клијената веома брзо, готово тренутно. Ако вам се тако нешто деси слање “саопштења” тешко да ће имати било какав ефекат, а понајмање позитиван. Уместо тога неопходно је да и сами будете присутни на свим “местима” где се окупљају ваши потенцијални клијенти из Y-генерације. Шта значи присуство у овом контексту? За почетак пажљиво слушајте (и гледајте) шта је то што интересује ову генерацију. Када стекнете довољно јасну слику о томе КО су ваши потенцијални клијенти и ШТА желе, почните да делујете проактивно, а то значи да се укључите у “разговор” и потрудите да помогнете својим знањем и искуством. Y-генерација брзо усваја знања која су им потребна, а пример са почетка овог текста показује да постоји велика празнина у њиховом основном финансијском образовању. Зато вам предлажемо да размислите да ли ћете у виртуелном свету првенствено улагати у “продају” ваших финансијских услуга, или ћете више пажње посветити финансијској едукацију ваших потенцијалних клијената. Да ли је боље да на познате и у пракси испробане начине тражите клијенте на старом тржишту (које је већ засићено), или ћете бити лидер који ће стварати ново тржиште за нове клијенте. Можда вам друга опција делује сувише ризично? Поготову у ово време свеопште економске кризе. Ако само будемо стрпљиви и издржимо док олуја прође, мало по мало криза ће проћи и вратићемо се тамо где смо и били, зар не? Одговор је одлучно НЕ – свет се НИКАДА више неће вратити тамо где је био. Економски напредак, тамо где га буде било, ће се десити на новим тржиштима која се управо стварају. Нови производи и нове услуге ће стварати нову вредност за оне који буду знали да их на време препознају. Ако то нисте ви сада, сутра ће то бити ваша конкуренција.

Y-генерација – као запослени

Највећи део онога што смо написали о Y-генерацији као купцима финансијских услуга, важи и за припаднике те генерације као ваше запослене. Заборавите на службенике који пажљиво и дуготрајно граде каријеру у вашој фирми, очекујући да у њој дочекају и пензију. Уместо тога немојте да се изненадите да вас на разговору за посао питају да ли је у радно време дозвољено коришћење Фацебоок-а и осталих алата за друштвену интеракцију на Интернету. Ваш негативан одговор би могао битно да скрати разговор за посао. Ако помислите да вам такав запослени баш и није потребан, запитајте се зашто га је онда запослила ваша конкуренција? Немојте се изненадити ако вам на крају првог радног дана приправник затражи повишицу. То се већ дешавало. Предузетнички дух је једна од важних карактеристика ове генерације. Многи од њих ће основати своје фирме, али ће и као запослени показивати иницијативу, коју не треба ограничавати већ искористити на начин којиman-76202_640
ће вам донети пословни добитак, бар за оно време колико буду ваши запослени. Имајте на уму да верност фирми није вредност коју ова генерација прихвата као нешто што се само по себи подразумева. За Y-генерацију сте онолико дуго пожељан послодавац колико ћете бити у стању да им омогућите да своју енергију и иновативност реализују на радном месту. Материјална надокнада је важна, али то је само један од аспеката њихове мотивације. Битно је и да ли радно место одговара њиховим професионалним потребама, а нарочито да ли имају могућност за стално усавршавање и стручно напредовање, као и то да ли могу креативно да допринесу радном процесу. Дигитални јаз који постоји између запослених из Y-генерације и њихових мање технолошки оспособљених руководилаца не би требало да буде препрека, већ управо прилика да се ново знање и вештине искористе за унапређење постојећих пословних процеса. Свиђало вам се то или не, нова генерација клијената и запослених куца на ваша врата, а на вама је да њихова правила потрошње и рада примените у вашем пословању ако желите да опстанете у окружењу у коме је конкуренција све већа, а ваш успех се не мери само финансијским показатељима, већ пре свега степеном задовољавања стварних (не претпостављених) потреба ваших клијената и ваших запослених. Ако успете у томе, ни финансијски резултати неће изостати.

photo: RyanRitchie, geralt

You may also like...