Интервју са Дејаном Беговићем, извршним директором Креативног центра

Креативни центар је већ годинама у врху издавачке делатности за децу. Више од 10 година сте присутни у виртуелном свету преко својих веб сајтова. Како бисте оценили значај вашег наступа у виртуелном свету у односу на уобичајене канале комуникације са читаоцима и партнерима.

Дејан Беговић: Наступ Креативног центра у виртуалном свету доживљавам као врло значајан јер уз све мањкавости које имамо у трговинском смислу – банке које нам не олакашавају процедуре, проблеми око наплате итд. – продаја књига путем нашег сајта, чак и у овим кризним временима, има константан раст. То показује да су наши читаоци све расположенији да наручују књиге од куће и били би и расположенији кад би услови били бољи, кад би трошкови испоруке били мањи, на пример. Ми смо управо пред увођењем могућности плаћања на интернету путем картице, што ће за читаоце значити додатно појефтињење књига и скраћење времена испоруке, а за нас олакшање при испоруци књига, при чему треба напоменути да ће остати проблем нерационално високих трошкова при извозним процедурама због којих је невероватно скупо извозити књиге у малим количинама. Осим тога, ми смо се потрудили да омогућимо прелиставања дела садражја књига на сајту, што је битно утицало на то да читаоци имају лакши увид у књигу и да се лакше одлучују при куповини. Такође, у послу нам помаже и део сајта за страна права, који нуди много узорака књига на енглеском језику за стране партнере.

Зашто сте, поред више веома посећених веб сајтова, покренули и фан страницу на Фејсбук-у? Шта је то ново што очекујете од друштвених мрежа на Интернету у односу на уобичајене начине комуникације са окружењем у виртуелном свету?

Дејан Беговић: Нама се учинило се да је Фејсбук за наше књиге одличан медијум, јер су наша издања прављена тако да би побољшала комуникацију унутар породице: књиге купују родитељи, а они их читају заједно с децом, па тако лакше разумевају и решавају проблеме. Знајући то, искористили смо Фејсбук као место где ће родитељи међусобно да комуникцирају, где ће се информације преносити брже и ефикасније и где ће се добар глас о нашим књигама брже ширити. То се показало као исправан почетни став и зато смо у првој години придобили преко двадесет хиљада фанова. Поред тога, увели смо и друге забавне садржаје: квиз питања, размену фотографија, представљање илустратора, промотивне видео спотове, а имамо у плану и друге ствари. Желимо да Фејсбук страница буде интерактивна како бисмо ослушнули какве књиге траже читаоци и да нам њихове потребе буду смернице код прављења књига.

У лето 2010 сте на Фејсбук-у покренули наградну игру у којој је циљ био да читаоци одаберу наслове који ће ући у ваш издавачки план. Шта вас је навело да одлуку о једном делу основних пословних активности препустите некоме ван ваше куће, макар то били и ваши верни читаоци?

Дејан Беговић: То је био мали експеримент, можда и врло храбар, али је био у контролисаним условима. Реч је о серији која већ има 16 наслова и имали смо у плану да је освежимо новим насловима. Сматрали смо да је нормално да питамо оне који ту серију воле да сами кажу шта би они одабрали са једне шире листе коју смо одредили, тако да је то, на одређени начин, била заједничка одлука. Интересантно је било да се догодило да су одабрани наслови били готови идентични с оним које смо прижељкивали, што показује да имамо заједнички језик са нашим читаоцима.

You may also like...