Манифест умреженог клијента

Шта сте прво урадили у среду 3.новембра у 01:56:54,4 када се земља затресла у Краљеву? Наравно, осим ако нисте били у непосредној близини најтеже погођене зоне, када сте потражили први заклон или изашли на отворено. Највероватније сте упалили радио/телевизор очекујући да чујете ко је погођен земљотресом који вас је избацио из кревета, колико је далеко (близу) био епицентар, колико је јак земљотрес (свеједно Рихтера или Меркалија), да ли има жртава, колика је штета итд. Прва вест у неким јавним медијима је уследила већ (или “тек”) 21 минут касније, на јавном сервису (односно тв одељку истог) морали смо да чекамо 90 минута за прве информације. Корисници Tвитера су већ после 7 минута имали прве информације о епицентру и јачини земљотреса – ради се о јавно доступним информацијама са wеб сајтова који непрестано приказују сеизмичку активност у целом свету . После 10 минута од потреса почеле су да пристижу и информације – непосредна сведочења са терена, уз небројене коментаре свих осталих активних чланова локалне Твитерсфере. Кад кажемо “локалне”, не мислимо само на оне који су непосредно осетили земљотрес, већ на све оне који су били заинтересовани за сам догађај и његове последице, без обзира где се физички налазили. Виртуелно су се сви окупили у једној тачки, или боље рећи – на једној теми, која је означена са “#zemljotres”. Наравно ни Facebook корисници нису чекали, већ су одмах ступили у комуникацију са својим пријатељима, истовремено тражећи и објављујући информације – од изношења сопствених утисака о томе
umrezenost“колико се тресло код њих” до “извештаја” из најтеже погођеног Краљева. Утицај друштвених мрежа није ограничен само на (алтернативно, готово тренутно) међусобно информисање. Врло брзо је уследило организовање помоћи пострадалима, почев од упутстава на које рачуне уплатити новчану помоћ, па све до окупљања добровољаца за рашчишћавање рушевина. Штаб за ванредне ситуације у Краљеву је организовао дводневни боравак са обезбеђеним превозом, исхраном и преноћиштем за оне који желе да дају лични допринос отклањању последица природне катастрофе, а нови медији омогућавају да се овакве иницијативе пренесу великом броју људи на најбржи могући начин. Друштвени активизам је резултирао и новом групом на Facebook-у – “СаГЛАСНИ” која позива све локалне самоуправе у Србији да половину буџета за новогодишње прославе на трговима градова Србије упуте као помоћ Краљеву. Не знамо још какав ће став о овој акцији заузети удружења естрадних извођача, али чињеница је да ће нови алати за међусобну (међуљудску) комуникацију омогућити много ефикасније начине удруживања ради информисања, али и друштвеног активизма. Већ смо неколико пута писали о хвале вредним виртуелним активностима wеб тима Ерсте банке, које ни сада нису изостале. Промовишући сопствену друштвену одговорност према заједници у којој послује, Ерсте банка је почетком септембра 2010. на Facebook-у основала групу Ерсте волонтери, са идејом да додатно промовише велику волонтерску акцију која је организована последње суботе у септембру у Дворској башти у Сремским Карловцима и на Стражилову. Поред тога, путем ове странице, Ерсте волонтери и волонтерке, као и сарадници на организацији волонтерских активности, имају прилику да размењују своје утиске, информације, фотографије, видео записе…. Да не буде забуне, не ради се само о виртуелним давању подршке кликом на миша (“лајковању”), већ и о активностима у којима ће се учесници поштено ознојити – као што је одлазак у Краљево у суботу 13.новембра и целодневно рашчишћавање шута и отпада. Сада ће и “неки нови клинци” моћи да стекну осећај испуњења који доноси бесплатан рад за опште добро. То више није само привилегија старије генерације која се добро сећа омладинских радних акција – када је и направљен већи део привредне инфраструктуре за коју се данас траже решења како их обновити….

You may also like...