Веб 2.0 и друштвене мреже

желиш ли да постанеш мој пријатељ?

Веб 2.0 је израз којим се описују најновији трендови у развоју технологије веб сервиса које имају за циљ побољшање креативности, комуникације, безбедне размене информација, сложеније облике међусобне сарадње на Интернету. Стварање социјалних мрежа на Интернету је најпознатији аспект овог правца развоја светске мреже. Ради се о веб сајтовима који омогућавају великом броју корисника да се (најчешће бесплатно) региструју и самим чином регистрације постају чланови заједнице заједно са свим другим корисницима тог сервиса. Интеракција са другим члановима заједнице почиње од могућности непосредног међусобног повезивања (“желиш ли да постанеш мој пријатељ” је најчешће питање у данашњем електронском лексикону), преко непосредне размене свих врста мултимедијалних порука до окупљања у интересне групе по различитим темама – политичке, еколошке, спортске, уметничке, гастрономске итд. Попуњавањем свог профила корисник социјалне мреже даје основне податке о себи, а по жељи може да шири свој кориснички профил најразличитијим врстама података (наравно мултимедијалних). Начин повећања броја корисника је типичан пример виралног маркетинга. Мрежа се шири зависно од степена задовољства њених корисника, а за њих је квалитет доживљаја тим већи што је више њихових старих (али и нових) пријатеља и познаника укључено у мрежу. Да би се стекао утисак о величини ових мрежа погледајмо најновије (новембар 2008) статистичке податке о броју корисника неколико типичних социјалних мрежа.

256px-Myspace.svg

MySpace је највећа друштвена мрежа на Интернету са преко 110 милиона активних корисника месечно (од чега је 85% старије од 18 година). Сваког дана овој мрежи приступа 300.000 нових корисника, а у новембру 2008 је сваког дана прегледано 4,5 милијарди страница. MySpace је веб сајт са најбржим растом икада – на сајту се налази 14 милијарди коментара, преко 20 милијарди емаил порука (50 милиона сваког дана – што је више од најпознатијих бесплатних емаил сервиса као што су Yahoo, Hotmail или Google). Укупно постоји 10 милијарди различитих “пријатељских” релација, а сваког дана се на сајт постави 8 милиона фотографија и 60 хиљада нових видео записа. Сви ови запањујући резултати су постигнути од јануара 2004, када је сајт први пут постављен на Интернет.
Facebook је друштвена мрежа са тренутно највећим прираштајем чланова. Преко 60 милиона активних чланова користи овај сервис, а од јануара 2007 сваког дана њему приступа 250.000 нових чланова, што значи да је недељни пораст 3%, односно број активних корисника се дуплира сваких 6 месеци.

То је шести сајт по посећености у САД, са преко 65 милијарди прегледаних страница месечно, а посетиоци проводе просечно 20 минута дневно на
Facebook_logo_(square)овом сајту. И поред великог броја других веб сајтова намењених постављању корисничких фотографија, управо Facebook је место број један за постављање аматерских фотографија (14 милиона нових фотографија дневно) – само фото апликација прави два пута више интернет протока него 3 следећа најпосећенија светска веб сајта заједно.
А сада размислите колико људи види ваш оглас у новинама, тв рекламу, билбоард на прометној раскрсници. Ако мислите да сви ти милиони пари очију нису толико релевантни за вас, јер сте ви оријентисани само на српско тржиште – имајте на уму да је у току локализација Facebook-а на српски (ћирилица се подразумева).

You may also like...