Uzimala Davala, ili…..

Sosijete Ženeral banka već četvrtu godinu za redom organizuje biznis takmičenje Citizen Act u kome se studentski timovi iz celog sveta trude da promovišu svoje nove poslovne ideje koje imaju uticaja na društvenu odgovornost korporacija. Zadata tema za takmičenje 2010-2011 je “osmisliti društveno odgovorne aktivnosti za banku budućnosti”.
Od 45 odabranih timova koji su se kvalifikovali za drugu fazu ovog takmičenja, čak tri su iz Srbije . U trećoj fazi takmičenja (od 2.februara do 6.marta 2011.) timovi se trude da promovišu svoj projekat preko većeg broja Internet alata – wikiblog, YouTube, društvene mreže, a od uspeha u ovim aktivnostima će zavisiti i njihov plasman. Eureka! Projekat ima za cilj obezbeđenje finansijske i tehničke podrške mladim inovatorima, a njegovi autori su Aleksandra Cvetković, Dušan Kostadinović i Miloš Jovanović sa ekonomskog fakulteta u Nišu. Projekat “Vaš Novac – Vaš Izbor” je usmeren na promovisanje učešća klijenata banke u usmeravanju sredstava za projekte korporativne odgovornosti banke a osmislili su ga Nemanja Vejnović, Aleksandar Zavišin i Milan Đukić sa Fakulteta za ekonomiju, finansije i administraciju. I na kraju “naše boje” zastupa i Lokalno delovanje (Local Act) projekat čiji su autori Zvezdana Bajić, Miloš Janković i Marina Jukić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu. Osnovna ideja tima je da se medij sa globalnim dometom iskoristi za rešavanje lokalnih problema (u zgradi u kojoj živite, ulici, opštini). Ovaj projekat obuhvata aktivnosti zaposlenih u banci, građana i nevladinih organizacija čije se aktivnosti usklađuju uz pomoć veb sajta koji je usmeren na rešavanje problema lokalne zajednice (od ulaza u stambenoj zgradi, preko ulice, kvarta do nivoa opštine). Ekipa Local Act se 14.marta kvalifikovala među deset finalista, završivši drugu fazu takmičenja sa 247.961 poena (u odnosu na prosek od 127.922) na zvaničnom BazMetru takmičenja (koji donosi 20% glasova za konačni plasman, ostalih 80% je u nadležnosti stručnog žirija). Sada nam ostaje da sačekamo 21.april 2011 kada će deset finalista u Parizu prezentovati svoje projekte žiriju, koji će onda odabrati četiri nagrađene ekipe. Nagrade su plaćeni putni troškovi u iznosima od 5, 3 i 2 x 2000 evra koje će pobednički timovi iskoristiti za putovanje po slobodnom izboru do januara 2012. BazMetrika je izraz koji vas možda sada zbunjuje, ali u najskorijoj budućnosti ovaj i slični izrazi će vam služiti da izrazite koliko ste uspešni u komunikaciji sa okruženjem. U Citizen Act takmičenju BazMetriku za svaki projekat čine broj pregleda samog projekta, koliko puta su Fejsbuk korisnici označili da im se projekat sviđa (Lajk), koliko njih je ostavilo neki komentar a koliko ih je podelilo projekat sa svojim prijateljima. Sve su ovo još uvek rudimentarni, grubi, površni i nedovoljno artikulisani načini da se proceni nečija reputacija u okruženju, ali vremenom će alati za “merenje” nečije popularnosti na Internetu biti sve više odraz nečije stvarne tržišne pozicije. U svakom slučaju važnu ulogu u tržišnoj poziciji će pored uobičajenih mera poslovnog uspeha (koliko smo uspešni u “osvajanju” tržišnog udela) imati i aktivnosti koje preduzimamo na “davanju” okruženju. Tako npr. banke članice Radne grupe za korporativnu društvenu odgovornost u bankarstvu i finansijama pri Globalnom dogovoru Ujedinjenih nacija uz podršku Akademije za bankarstvo i finansije iz Beograda i Privredne komore Srbije, organizuju besplatne interaktivne radionice za građane na temu planiranja i upravljanja ličnim finansijama. 
U septembru 1998. Prof Dr Ičak Adižes je održao predavanje u Sava Centru i tada nas je podsetio na poznatu uzrečicu “uzimala, davala”.
U verziji na engleskom ista poslovica je “Give and Take”, na prvi pogled identično, ali obratite pažnju na redosled: prvo Dati pa onda Uzeti. Na arapskom i novogrčkom je kao i na srpskom – prvo Uzeti pa onda Dati, ali je na starogrčkom bilo prvo Dati pa onda Uzeti. Ove razlike nisu slučajne, već su odraz preovlađujućeg kulturnog modela u jednom društvu. Sve asocijacije koje imate na različite varijante ove izreke dok čitate ove redove sigurno nisu slučajne, ono što nam se svima dešava je u najvećoj meri ipak rezultat naših aktivnosti.

You may also like...

Vaš komentar

%d bloggers like this: