Узимала Давала, или…..

Сосијете Женерал банка већ четврту годину за редом организује бизнис такмичење Citizen Act у коме се студентски тимови из целог света труде да промовишу своје нове пословне идеје које имају утицаја на друштвену одговорност корпорација. Задата тема за такмичење 2010-2011 је “осмислити друштвено одговорне активности за банку будућности”.
Од 45 одабраних тимова који су се квалификовали за другу фазу овог такмичења, чак три су из Србије . У трећој фази такмичења (од 2.фебруара до 6.марта 2011.) тимови се труде да промовишу свој пројекат преко већег броја Интернет алата – wikiblog, YouTube, друштвене мреже, а од успеха у овим активностима ће зависити и њихов пласман. Еурека! Пројекат има за циљ обезбеђење финансијске и техничке подршке младим иноваторима, а његови аутори су Александра Цветковић, Душан Костадиновић и Милош Јовановић са економског факултета у Нишу. Пројекат “Ваш Новац – Ваш Избор” је усмерен на промовисање учешћа клијената банке у усмеравању средстава за пројекте корпоративне одговорности банке а осмислили су га Немања Вејновић, Александар Завишин и Милан Ђукић са Факултета за економију, финансије и администрацију. И на крају “наше боје” заступа и Локално деловање (Local Act) пројекат чији су аутори Звездана Бајић, Милош Јанковић и Марина Јукић са Економског факултета у Београду. Основна идеја тима је да се медиј са глобалним дометом искористи за решавање локалних проблема (у згради у којој живите, улици, општини). Овај пројекат обухвата активности запослених у банци, грађана и невладиних организација чије се активности усклађују уз помоћ веб сајта који је усмерен на решавање проблема локалне заједнице (од улаза у стамбеној згради, преко улице, кварта до нивоа општине). Екипа Local Act се 14.марта квалификовала међу десет финалиста, завршивши другу фазу такмичења са 247.961 поена (у односу на просек од 127.922) на званичном БазМетру такмичења (који доноси 20% гласова за коначни пласман, осталих 80% је у надлежности стручног жирија). Сада нам остаје да сачекамо 21.април 2011 када ће десет финалиста у Паризу презентовати своје пројекте жирију, који ће онда одабрати четири награђене екипе. Награде су плаћени путни трошкови у износима од 5, 3 и 2 x 2000 евра које ће победнички тимови искористити за путовање по слободном избору до јануара 2012. БазМетрика је израз који вас можда сада збуњује, али у најскоријој будућности овај и слични изрази ће вам служити да изразите колико сте успешни у комуникацији са окружењем. У Citizen Act такмичењу БазМетрику за сваки пројекат чине број прегледа самог пројекта, колико пута су Фејсбук корисници означили да им се пројекат свиђа (Лајк), колико њих је оставило неки коментар а колико их је поделило пројекат са својим пријатељима. Све су ово још увек рудиментарни, груби, површни и недовољно артикулисани начини да се процени нечија репутација у окружењу, али временом ће алати за “мерење” нечије популарности на Интернету бити све више одраз нечије стварне тржишне позиције. У сваком случају важну улогу у тржишној позицији ће поред уобичајених мера пословног успеха (колико смо успешни у “освајању” тржишног удела) имати и активности које предузимамо на “давању” окружењу. Тако нпр. банке чланице Радне групе за корпоративну друштвену одговорност у банкарству и финансијама при Глобалном договору Уједињених нација уз подршку Академије за банкарство и финансије из Београда и Привредне коморе Србије, организују бесплатне интерактивне радионице за грађане на тему планирања и управљања личним финансијама. 
У септембру 1998. Проф Др Ичак Адижес је одржао предавање у Сава Центру и тада нас је подсетио на познату узречицу “узимала, давала”.
У верзији на енглеском иста пословица је “Give and Take”, на први поглед идентично, али обратите пажњу на редослед: прво Дати па онда Узети. На арапском и новогрчком је као и на српском – прво Узети па онда Дати, али је на старогрчком било прво Дати па онда Узети. Ове разлике нису случајне, већ су одраз преовлађујућег културног модела у једном друштву. Све асоцијације које имате на различите варијанте ове изреке док читате ове редове сигурно нису случајне, оно што нам се свима дешава је у највећој мери ипак резултат наших активности.

You may also like...

Ваш коментар

%d bloggers like this: