Плаћање преко Интернета у Србији


С друге стране, ако чекате да тржиште сазри, вероватно је да ће вас претећи конкуренција, а они који на време почну да стичу оваква искуства и да шире мрежу продајних места ће свакако имати значајну тржишну предност. Тако је врло вероватно да ће временом и Банка Интеза релаксирати неке од својих комерцијалних услова у жељи да задржи постојеће и привуче нове продавце са продајним местима на Интернету. Раст броја Интернет корисника у Србији је у последње три године био стабилних 30% у просеку, тако да је у 2008 износио 1.629.400, укључујући и 3Г мобилне претплатнике. Посебно охрабрује МастерИндекс истраживање српског тржишта које је ове године спровео Мастер Кард Европа.Carte di credito e tastiera “Када је у питању куповина на Интернету, корисници још увек немају довољно поверења како би користили своје платне картице на Интернету. Само 10 одсто корисника платних картица који користе Интернет заправо и купује на Интернету. Највећи процентат оних који купују на Интернету, 38 одсто, то чини пар пута годишње, 25 одсто купује на Интернету једном месечно, 13 одсто пар пута месечно, док само 2 одсто корисника платних картица купује на Интернету свакодневно.Чак 62 одсто корисника платних картица у Србији користи Интернет. 93 одсто корисника платних картица који користе Интернет најчешће га користе на послу док 46 одсто корисника платних картица највише користи Интернет код куће. Учесталост коришћења Интернета је веома висока – 71 одсто корсника платних картица користи Интернет свакодневно док 18 одсто користи Интернет пар пута недељно.”

Велики број корисника жели да, када на основу информација добијених преко Интернета донесе одлуку о куповини, сам чин плаћања обави одмах у одабраној Интернет продавници. Понуда домаћих процесора картица који би комплетну процедуру и све трансакције могли да обаве у нашем платном систему би утицала на смањење одлива девизних средстава у иностранство (страним процесорима картица). Већи број Интернет продавница би био додатни мотив за нове кориснике Интернета да почну да користе све предности он-лине куповине. Већи број корисника би мотивисао и већи број привредника да своје производе и услуга понуде за директну куповину преко Интернета, а већи број Интернет продавница би заинтересовао и већи број банака да инвестирају у сервисе за процесирање картичних плаћања. Постојећи тржишни закони још увек делују и на Интернету, мада ће све веће коришћење социјалних мрежа на Интернету донети крупне промене, и то не само у реализацији маркетиншког он-лине наступа, већ у свеукупном пословном процесу у виртуелном свету, али о томе ћете читати у нашем следећем чланку.

photo: BuzzNewsTrends, GiuseppeLetoBarone

You may also like...