е-банкинг у Србији

У време када смо имали само један начин плаћања пословних рачуна (преко Службе за Платни Промет – СПП, који су старији по навици звали СДК – Служба Друштвеног Књиговодства) често смо били незадовољни услугом, а изнад свега спорошћу технолошког развоја (електронске трансакције
screenshot_00010су могли да врше само ретки срећници који су на време обезбедили приступ једно од малобројних модемских линија). Тешили смо се једном од оних фаталистичких узречица “како другима тако и нама” и жељно прижељкивали време у коме ће тржиште финансијских услуга да нам донесе боље услуге уз ниже цене, а све то у непрестаној утакмици различитих актера који се труде да привуку клијенте. То време је дошло и у почетку је било праћено страхом од новог – како ће толико различитих банака обезбедити склад у финансијским трансакцијама. На свеопште олакшање ништа драматично се није десило и убрзо смо се навикли да се наше трансакције обављају несметано, а брзо увођење Интернет технологија је довело до тога да је е-банкинг постао стандард у пословању банака. Време које смо трошили у одласцима до банке (и чекању у редовима) смо могли много корисније да употребимо на пружање услуга нашим клијентима. Свако повећање ефикасности у пословању подиже нашу конкурентску способност, повећавајући наше шансе да опстанемо у условима све јаче конкуренције. Оно што је била значајна новост је брзо постало свакодневница и онда смо почели да обраћамо пажњу на детаље. Унапређење пословања је стални императив, самозадовољству нема места. Чак и ако сте сасвим задовољни постигнутим, и чини вам се да не може боље, неко је већ отишао даље. А тај неко је управо ваша конкуренција. Данашњи задовољавајући стандард квалитета сутра већ може постати само историјски податак у односу на који се мери брзина напретка успешних. Останете ли “заробљени” у прошлом времену једина утеха је да такав статус нећете дуго имати – врло брзо ћете нестати.

Слобода избора коју доноси тржишна утакмица, доноси и одговорност у томе коме ћете поклонити поверење. С обзиром да је тржиште финансијских услуга регулисано од стране Народне банке Србије довољно сте сигурни да су сви актери легитимни, али коначна одлука је само ваша. Како онда донети одлуку о томе коју финансијску институцију одабрати за партнера? Сви нуде услуге за које тврде да су највишег квалитета и да ће у потпуности задовољити све потребе својих клијената. Интернет корисници су навикли да понуђену услугу могу (бесплатно) да пробају, а када истекне “триал период” или ћете купити производ (услугу) или ћете наставити трагање за оним што вам највише одговара. Са финансијским услугама то није тако лако спровести. Нити је вама до “испробавања” са вашим финансијским средствима, која ипак представљају један од виталних параметара функционисања ваше организације, нити имате времена да спроводите опсежна истраживања. Информације које можете да добијете на веб сајтовима банака су најчешће недовољне за доношење квалитетне одлуке. До скора није било ни озбиљних независних оцена о квалитету услуга које банке пружају преко Интернета. На традиционалном скупу Е-трговина, одржаном у априлу 2009., компанија Интенс доо из Новог Сада је представила резултате свог истраживања онлине Б2Б услуга у банкарском сектору. У запаженој презентацији Саше Јовановића, маркетинг менаџера ове софтверске фирме, анализиране су све 34 банке које послују у Србији. Од њих само једна нема веб сајте, што свакако није оправдање за Народну банку Србије да на свом веб сајту у списку банака нема и адресе њихових веб сајтова. За свакога ко жели да се он-лине распита о банкарским услугама веб локација НБС је логична почетна адреса, јер НБС је та која у потпуности регулише све аспекте финансијских услуга. Прво што желите је да стекнете барем општи утисак о понуди банака, а не да позовете телефон банке и тражите Председника извршног одбора (јер то су расположиви подаци). Наравно, ту је и адреса сваке од банака, па пошто сте на вебу видели списак свих банака очекује се да мало протегнете ноге до централе сваке од банака, уместо да само кликнете мишем на линк. Ово је свакако здравије за наш претежно седећи начин живота, али не и пословно ефикасније. Много је боље да коришћењем Интернет сервиса посао завршимо што пре, па да онда имамо времена за шетњу у природи.

You may also like...

Ваш коментар

%d bloggers like this: