Društvene mreže na Internetu

“Oslobođen je bombaš iz Lokerbija. Šta mislite o tome?” Ovu kratku poruku je 20. avgusta poslao sa svog Tviter naloga Prajs Flojd. Ono što je posebno zanimljivo je da je Prajs Flojd pomoćnik sekretara za odnose sa javnošću američkog ministarstva odbrane. Poruku je poslao u službenom svojstvu i to je samo jedna u nizu poruka koje on redovno šalje svojim Tviterpratiocima kojih, u trenutku pisanja ovog teksta, ima 1281. Naravno, američko ministarstvo odbrane ima svoju stranu i na Fejsbuku , kao i svoj video kanal na JuTube. Naše Ministarstvo odbrane, kao ni Vojska Srbije, još uvek na svojim sajtovima nisu uključili komponente druptvenih mreža, ali je zato Ministarstvo unutrašnjih poslova na svom sajtu postavilo linove na svoje zvanične prezentacije na Fejsbuku i JuTube . Kao što vidimo neprestano povećanje broja korisnika društvenih mreža na Internetu je dovelo do toga da su i organizacije koje su smatrane veoma zatvorenim za javnost, odlučile da se upuste u novu avanturu u virtuelnom svetu. A kakva je situacija sa finansijskim institucijama? Kao što vidimo neprestano povećanje broja korisnika društvenih mreža na Internetu je dovelo do toga da su i organizacije koje su smatrane veoma zatvorenim za javnost, odlučile da se upuste u novu avanturu u virtuelnom svetu. A kakva je situacija sa finansijskim institucijama? Banke u svetu, naročito u SAD, posle početne uzdržanosti, veoma aktivno pokušavaju da iskoriste potencijale društvenih mreža na Internetu. Imperativ brojeva Fejsbuk je sada četvrti veb sajt na svetu (prva tri su Gugl, Mikrosoft i Jahu) po broju posetilaca – u Junu je bilo 340 miliona jedinstvenih drustvene mrezeposetilaca i 250 miliona registrovanih i aktivnih članova. Pošto je postalo popularno poređenje populacije Fejsbuk-a sa zemljama u fizičkom svetu – vredi zabeležiti da je leta 2009 Fejsbuk po broju “stanovnika” postao četvrta zemlja na svetu, iza Kine, Indije i SAD. Koliko je naših korisnika Fejsbuk-a? Prema najnovijem istraživanju AdriaTalk samo u Srbiji ima preko milion Fejsbuk korisničkih naloga. Tviterje za sada još uvek tajnovit po pitanju zvaničnog objavljivanja podataka o broju registrovanih korisnika – ali je trenutna procena oko 23 miliona. Iako ove cifre, same po sebi, predstavljaju sasvim ubedljiv argument za opravdanje potrebe uključenja aktivnosti na društvenim mrežama u poslovni nastup na Internetu, to je mnogo lakše reći nego uraditi. Strah i anksioznost Strah od nepoznatog je prirodan, a okruženje društvenih mreža na Internetu je tera inkognita za skoro sve poslovne ljude van “Y-generacije” (rođenih 1977-1990), a takvih je još uvek većina. Anksiozni smo zbog nejasnog obećanja uspešnog poslovanja na tržištu veličine Japana, Nemačke i Srbije zajedno, primamljivog, ali bez jasnih naznaka o tome kakva tržišna pravila uopšte važe u toj neobičnoj “zemlji”. Prva moguća greška je da se okruženje socijalnih mreža posmatra kao samo još jedan kanal za klasični reklamni nastup. Tačno je da se na Fejsbuk-u mogu pojaviti i vaše baner reklame, ali nemojte očekivati puno od njih. Stanovnici Fejsbuk-a su tu prvenstveno da bi komunicirali između sebe, uobičajene Internet reklame će ih najčešće ostaviti ravnodušnim. Postavljanje reklama na pretraživače (Gugl , Pogodak )je nešto sasvim drugo, kad neko aktivno traži informaciju, pojavljivanje kontekstualno relevantne reklamne poruke će verovatno dočekati sa mnogo više blagonaklonosti. Ako želite da uzmete učešće u društvenim mrežama na Internetu imajte na umu da je u tom izrazu naglasak na reči “društveni”, a tek onda Internet.

You may also like...

Vaš komentar

%d bloggers like this: